GALA INAUGURAL DE LA V EDICIÓ DEL FESTIVAL INTERNACIONAL DE CIRC DE VALÈNCIA
Mundo Chillón ens farà gaudir amb el seu xicotet gran bingo musical al que se sumaran els seus extraordinaris convidats amb les seues fantabuloses actuacions: “Rècords” del trio Tókà (Tókà Circ) i “Xurxo, el pallasso”, de David Durán.
L’acció senzilla és, per a nosaltres, la lupa de les sensacions.
Un espectacle que, amb la seua aparent simplicitat, ens apropa a la complexitat de l’acceptació a un mateix.
El tema és la seua presència, la nostra presència. El subjecte són els cossos de tots els presents.
Simple, poètic, profund i amb tocs d’humor.
Desproveïts de tot excepte de nosaltres mateixos, l'eterna cerca per deslliurar-nos de les aparences, els prejudicis i els rols, mostrant-nos nus i vulnerables al món, on sempre trobarem a l'altre en moments de dubte o perill. La cerca d'equilibri entre el risc, el ritme, l'estètic i l'humor. La companyia se submergeix en un nou camí, fent un pas del rígid al flexible, DESproVISTO és una obra de circ contemporani que vol arribar a l'espectador en fons i forma, on els artistes s'allunyaran d'una massa despersonalitzada, transformant-se en un grup on acrobàcies, torres humanes i salts mortals formaran part del seu llenguatge comú. Una obra que manté l'essència dels anteriors treballs de la companyia, destacats per un alt nivell tècnic i acrobàtic.
Tota acció o decisió pasa prèviament pel nostre imaginari, ens projectem dins del nostre pensament. ..
Per tant, què important és el poder de la nostra imaginació a l'hora de traçar el nostre camí? Què passaria si un dia la imaginació desapareguera?
La crisi de la Imaginació és un espectacle de circ contemporani, dansa i marionetes surrealistes, en el qual dos personatges ens submergeixen en un món oníric i al mateix temps tragicòmic, on el moviment corporal és protagonista d'una història fantàstica que posa a prova la seua realitat i qüestiona els límits entre el possible i l'impossible.
Desempolsant és un espectacle de circ contemporani per a tots els públics . El seu interés estètic resideix en els nombrosos jocs visuals presents durant l'espectacles a través d'acrobàcies, equilibri sobre mans, malabars i trapezi units a la intriga i l'humor.
Anetta visita el que havia sigut el seu refugi anys arrere, ara un lloc trist i descurat cobert de pols i oblit. El que sembla un munt d'andròmines desperta records que estan arraconats en la seua memòria i així comença un viatge al passat.
Aquesta volta a les arrels li retorna una part d'ella que per un temps s'havia perdut. I és que, a vegades, mirar arrere et fa veure gràcies a que eres qui eres hui. I també a pesar que has arribat on has arribat.
L'Atònita és la innocència acarnissada, l'esperada tossuda, la nostàlgia epidèrmica… una somiadora amb els genolls pelats… Viu en un temps suspés entre l'ahir i el hui, eixamplant tant com pot la fina frontera entre l'ara i l'abans. La fantasia és el remei que li permet transitar el dol i acceptar la mutació.
Una sacsejada sensible i clownesca sobre l'enyorança, la memòria i l'oblit.
Allí on l'absència esdevé personatge, el silenci alça la veu.
Com a través d'una obsessió plàstica, un treball de flexibilitat i de manipulació d'objectes es pot arribar a crear la il·lusió de l'altre?
Un buit vertiginós enfront d'una bogeria fantasiosa.
No sempre sabem com afrontar els obstacles de la vida. La mort, real o simbòlica, és una pèrdua que ens obliga a reposicionar-nos. Parlar d'un tema que cadascun passa com pot: la pèrdua d'un ésser estimat. Tractar un tema sensible a través d'un ser hipersensible.
Un clown que viu en el temps suspés per l'expectació i l'esperança.
Grands són Teresseta i Poso, dos octogenaris amb molta energia, que arriben a la ciutat per a remoure la consciència de la gent, mobilitzar-se i mobilitzar a la ciutadania i així combatre les injustícies socials del segle XXI.
Amb molt d'humor i energia creen situacions estrafolàries i una mica surrealistes, sempre deixant un missatge encaminat cap a la justícia social, el civisme i la sostenibilitat. Amb aquest propòsit, interactuen amb tot allò que troben al seu voltant. Així, tal com feia «L'Equip A», si GRANDS troben una causa en el recorregut per la qual lluitar... La fan seua!
Baktana és una finestra sobre la trobada lluny de ser evident, de dos homes.
Un, malabarista i obsessionat pel seu món d'objectes volants, es comunica manipulant les seues masses.
L'altre, acròbata, s'expressa a través del moviment.
De malentesos a preguntes, la seua curiositat els porta a una trobada silenciosa del qual sorgeix el desig d'anar cap a l'altre.
Aquest espectacle ha estat nominat en els últims premis de l’IVC a Millor espectacle de carrer i Itamar Glucksmann com a millor intèrpret de circ.
Un univers on acrobàcies, tècniques aèries i malabars, es mesclen amb l'humor, la malenconia i el vertigen. Un lloc on totes ens podrem veure reflectides, perquè al cap i a la fi, què és la nostra societat, sinó un conjunt d'individualitats que es busquen a si mateixes?.
BIMSA DE FKANYS es tracta de la carta de presentació del 2n any de la Formació Professional Preparatòria en Arts Circenses de CREAT 21/22, escola de circ a València.